Ämnesomsättningskur

Hej!

Var ett tag sen det blev bloggande. Men jag har inte orkat. Har inte haft något vettigt att säga heller....

Går för tillfället på en diet som sägs göra att man tappar 7-20 kg. Jag dör snart av denna trista mat!!!! Är på dag 9 så, har jag kommit så långt ska jag allt klara detta! Bara 4 dagar kvar nu! Värsta är väl att jag hela tiden fantiserar om vilken middag jag ska äta på lördag (då kuren är slut).... Har väl blivit skadad haha
Så här ser kuren ut i alla fall:

DAG 1
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit
Lunch: 2 hårdkokta ägg, spenat kokt i vatten, 1 tomat
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron

DAG 2
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit
Lunch: 10 skivor skinka, 3 dl yoghurt naturell
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron

DAG 3
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad
Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt

DAG 4
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 1 liter juice, 3 dl naturell yoghurt
Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten keso naturell (250 g)

DAG 5
Frukost: 1 riven morot med citron
Lunch: 1 stor bit kokt torsk med citron, 1 liten klick smör
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med broccoli

DAG 6
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 riven morot
Middag: ½ kyckling, sallad med olja och citron

DAG 7
Frukost: 1 kopp te utan socker
Lunch: Ingenting
Middag: 1 grillad lammkotlett, färsk frukt

DAG 8
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad
Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt

DAG 9
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit
Lunch: 10 skivor skinka, 3 dl yoghurt naturell
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron, 1 frukt

DAG 10
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad
Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt

DAG 11
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 1 liter juice, 3 dl yoghurt naturell
Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten burk keso naturell (250 g)

DAG 12
Frukost: 1 riven morot med citron
Lunch: 1 stor bit kokt torsk med citron, 1 liten klick smör
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med broccoli

DAG 13
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 riven morot
Middag: ½ kyckling, sallad med olja och citron

I övrigt har det inte hänt så mycket. Hade lång helg var ledig torsdag-fredag-lördag-söndag-måndag. Men imorgon  är det jobb igen.
Idag har jag varit på ögonmottagningen med Hugo. Skelningen hade blivit bättre sen sist =) Ska tillbaka i september nu nästa gång.
Nu ska jag ta natten så man orkar upp till jobbet imorgon.

Natti natt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

för att vara ett sätt å gå ner i vikt, så låter det väldigt dåligt att bara ha en kopp kaffe till frukost.

Frukosten ska liksom va dagens viktigste måltid. Den som ska ge dig en energi boost för att klara av å starta dagen, å hålla dej gåendes ut over dagen och fram tills nästa måltid.



2010-05-18 @ 00:27:47
Postat av: Åsa

Vem är kommentaren från?

2010-05-18 @ 14:08:46
Postat av: Agnes

Hej! Jag har fått en snarlik diet av en kompis som själv knappt hade något att förlora men testade för skojs skull. Hon fick i sin tur kuren av en arbetskamrat vars man gått ner 8 kg. Nu undrar jag hur mycket Du gick ner och om du gick upp allt igen efteråt? Det beror ju lite på vilka matvanor man har sen tidigare...

Jag började med den snarlika kuren idag och ser fram emot resultaten!

2011-02-07 @ 12:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0